Ylellinen Range Rover Evoque Hybrid

Ylellinen Range Rover Evoque Hybrid

Brittiläistä muotoilua edustava Range Rover Evoque Hybrid kääntää päitä ja ihastuttaa kuljettajansa tehokkaalla, itselataavalla hybridijärjestelmällä. Malliston kaikissa Ingenium-bensiini- ja dieselmoottoreissa on vakiona 48-volttinen MHEV-järjestelmä. Vaativankin autoilijan tyytyväisenä pitävä Evoque Hybrid tarjoaa tilaa ja useita korkealuokkaisia kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Evoque Hybrid on kotonaan niin kaupungissa kuin maastossa.

Esimerkiksi Range Rover Evoque D150 Hybrid AWD Aut Launch Edition:

  • LänsiAuto huoltoleasing 48 kk / 80 tkm -sopimuksella 849 €/kk, sis. alv.
  • Vapaa autoetu 980 €/kk
  • Käyttöetu 815 €/kk

Range Rover Evoque on ylellisten kompaktien SUV:ien edelläkävijä - niitä on myyty yli 770 000 kappaletta maailmanlaajuisesti ja se on voittanut yli 200 kansainvälistä palkintoa. Uudessa Range Rover Evoquessa yhdistyvät arvostetun brittimerkin perinteet ja viimeisin teknologia. Britanniassa suunniteltu, kehitetty ja valmistettu uutuus täyttää nykypäivän asiakkaiden tarpeet. Muun muassa Touch Pro Duo -järjestelmä 10.2" kaksoiskosketusnäytöllä, 16 suuntaan säätyvät istuimet ja matkustamon sisäilman ionisointi tekevät niin kuljettajan kuin matkustajienkin matkanteosta entistä miellyttävämpää.

Premium Transverse Architecture -pohjarakenteen ansiosta uudessa Evoquessa on sisätilaa enemmän kuin aiemmin. Pidempi akseliväli antaa 20 mm enemmän polvitilaa takamatkustajille ja lisää pienten tavaroiden säilytystilaa – suurempi hansikaslokero ja keskilokero soveltuvat nyt helposti tableteille, käsilaukuille ja pulloille. Aiempaa leveämpi tavaratila on 591 litraa, joten siihen mahtuvat helposti kokoon taitetut lastenvaunut tai golfmailasetti. Tila kasvaa 1 383 litraan, kun joustavat, 40:20:40-suhteessa taittuvat toisen rivin istuimet taitetaan alas.

Kevythybridijärjestelmä varastoi energiaa

Land Roverin ensimmäinen kevythybridijärjestelmä toimii keräämällä energiaa, joka joutuu tavallisesti hukkaan. Tämä tapahtuu moottoriin asennetulla, vyöintegroidulla käynnistingeneraattorilla, joka varastoi energian lattian alla olevaan akkuun. Kun nopeus on alle 17 km/h, moottori sammuu kuljettajan käyttäessä jarruja. Liikkeelle lähdettäessä varastoitu energia auttaa moottoria kiihdytyksessä ja vähentää polttoaineenkulutusta.

Kaikkien nelisylinteristen Ingenium-bensiini- ja dieselmoottoreiden yhteydessä on vakiona itselataava hybridijärjestelmä (MHEV kevythybridi), jatkuva älykäs neliveto ja automaattivaihteisto. CO2-päästöt ovat pienimmillään vain 177 g/km (WLTP) ja polttoaineenkulutus 6,7 l/100 km.

Uusi Evoque sisältää nelivetojärjestelmän ja tehokkuutta parantavan toisen sukupolven Active Driveline - aktiivisen jatkuvan nelivetojärjestelmän Driveline Disconnect -toiminnolla. Lisäksi Adaptive Dynamics tarjoaa mukavuutta ja ketteryyttä optimaalisessa suhteessa. Terrain Response 2 havaitsee automaattisesti tienpinnan, jolla autolla ajetaan, ja säätää asetuksia sen mukaan. Evoquen kahluusyvyys on nyt jopa 600 mm (aiemmin 500 mm).

Kuljettajan työ entistäkin helpompaa

ClearSight - digitaalinen taustapeili muuntaa kuvan HD-videonäytölle. Jos takanäkyvyys on heikentynyt matkustajien tai suurten tavaroiden vuoksi, kuljettaja voi käynnistää kameran peilin alapuolella olevalla kytkimellä. Tällöin kamera näyttää auton takana olevan näkymän tarkkana teräväpiirtokuvana. Näyttö tarjoaa laajemman (50 asteen) näkökentän ja erinomaisen näkyvyyden hämärässä.

Uusi Range Rover Evoque sisältää Ground View -tekniikkaa. Se tekee konepellistä läpinäkyvän heijastamalla kamerakuvan kosketusnäyttöön ja näyttämällä kuljettajalle 180 asteen näkymän ajoneuvon etuosan alta. Tästä on hyötyä muun muassa ahtailla parkkipaikkoilla, kaupungin korkeiden reunakivetysten kanssa tai kuoppaisessa maastossa.

Evoque on ensimmäinen Land Rover, joka sisältää Smart Settings -tekniikkaa. Se oppii kuljettajan mieltymykset tekoälyn algoritmien avulla ja toimii auton hovimestarina. Istuimen asennon, musiikin ja ilmastointiasetusten lisäksi Evoque voi hallita myös ohjauspylvään säätöjä mukavuuden maksimoimiseksi.